This is it.....

All BBQ smoked Low-N-Slow OR Hot-N-Fast goes here.

Moderator: TBBQF Deputies

bondobill
Outlaw
Posts: 1261
Joined: Thu Aug 04, 2011 2:07 pm
Location: Pacific NW
Contact:

This is it.....

Postby bondobill » Sat May 26, 2018 1:17 pm

For my Memorial weekend cooking.

Threw a 14 pound Angus choice brisket in block smoker about 6:30 this morn.
Doing kinda a hot and fast smoke. Been running between 275-300 with a combo of cherry and apple wood. About 5 hours in got a IT of 158.
Probably will tin it at 170 IT.
This is a test run....got to smoke up 4 or 6 next month for our shop ReGrand opening. Just trying to figure out what time I need to start those to be ready to slice at 4:00 in the afternoon. :dont:
There again if this one don't turn out I may have to rethink my strategy for that cook. :scratch:

image.jpeg


Plan on having a few slices of this one for dinner tonight. I told my son when he comes over in tomorrow morning to let Buck out, to take the rest of the brisket home with him.
Wife and I are leaving for Cancun at 4 AM in the morning. :cheers:

Bill
User avatar
OldUsedParts
Deputy
Posts: 10391
Joined: Sun May 15, 2011 7:09 pm
Location: Montgomery, Texas
Contact:

Re: This is it.....

Postby OldUsedParts » Sat May 26, 2018 1:43 pm

Cancun :?: GRRRRRRRRRRRRRR - - - - Cow looks nice - - - Y'all have a great and safe trip, Wild Bill :salut: :fiestanana:
OUP

" Country by choice, Texan by the Grace of God "
bondobill
Outlaw
Posts: 1261
Joined: Thu Aug 04, 2011 2:07 pm
Location: Pacific NW
Contact:

Re: This is it.....

Postby bondobill » Sat May 26, 2018 2:46 pm

OldUsedParts wrote:Cancun :?: GRRRRRRRRRRRRRR - - - - Cow looks nice - - - Y'all have a great and safe trip, Wild Bill :salut: :fiestanana:


Ain't ever been there....but they tell me it's nice. :dont:
Also first time doing the all inclusive package. We will see on that one. :roll:
I told the missus that was fine but if they try to make me wear a braclet I'm going to tell them to shove it where the sun don't shine.

Brisket at 171 IT after 6 hours. Now in the tin

image.jpeg

image.jpeg
User avatar
Copasspupil
Cowboy
Posts: 331
Joined: Sun Oct 25, 2015 7:22 pm
Location: Enumclaw
Contact:

Re: This is it.....

Postby Copasspupil » Sat May 26, 2018 3:07 pm

Looks great!
Danno

'66 GT350S clone
Custom built smoker named Seal Team
Santa Maria Grill names GrumpyD'sBBQ
Weber stainless gas grill when I want to cook a hotdog
User avatar
Russ
Chuck Wagon
Posts: 2957
Joined: Fri Jul 29, 2016 10:31 am
Location: New Zealand
Contact:

Re: This is it.....

Postby Russ » Sat May 26, 2018 7:00 pm

bondobill wrote:
OldUsedParts wrote:Cancun :?: GRRRRRRRRRRRRRR - - - - Cow looks nice - - - Y'all have a great and safe trip, Wild Bill :salut: :fiestanana:


Ain't ever been there....but they tell me it's nice. :dont:
Also first time doing the all inclusive package. We will see on that one. :roll:
I told the missus that was fine but if they try to make me wear a braclet I'm going to tell them to shove it where the sun don't shine.

Brisket at 171 IT after 6 hours. Now in the tin

image.jpeg

image.jpeg


Lol, so you are wearing one of those home detention ankle bracelets.??
:lol: :D :lol:

Russ
4 burner q
Honky hangi
Home smoker.

It costs nothing to be nice. A smile goes a long way.
User avatar
CaptJack
Outlaw
Posts: 1645
Joined: Tue Jun 18, 2013 3:26 pm
Location: Houston
Contact:

Re: This is it.....

Postby CaptJack » Sat May 26, 2018 8:50 pm

Image
22"OldSmokey • 2-burner gasser with GrillGrates • CampChef pellet cooker
bondobill
Outlaw
Posts: 1261
Joined: Thu Aug 04, 2011 2:07 pm
Location: Pacific NW
Contact:

Re: This is it.....

Postby bondobill » Sat May 26, 2018 9:37 pm

Total cook was 8 hours. Probed tender at 198 degrees around 2:30 this afternoon. Let it rest in the cooler till dinner time at 6:00.
My conclusion.....couldn't really tell any difference on the final product between this choice grade Brisket or the prime grades Ive always done from Costco. One notable difference was this choice required far less trimming of fat off the point then the Primes from Costco.

Anyways...I was happy with the results, and I think my son will be also with the leftovers. :lol:

IMG_6434.JPG
IMG_6435.JPG


IMG_6440.JPG


IMG_6443.JPG


Hope yall have a good weekend :cheers:

Thanks for looking

Bill
RUBYRW
Rustler
Posts: 144
Joined: Tue May 30, 2017 11:53 am
Contact:

Re: This is it.....

Postby RUBYRW » Sat May 26, 2018 11:17 pm

Would rather stay home for left overs than go to Cancun.


Sent from my SM-G965U using Tapatalk
User avatar
bsooner75
Chuck Wagon
Posts: 4032
Joined: Mon Jan 16, 2012 5:34 pm
Location: Little Elm, TX
Contact:

Re: This is it.....

Postby bsooner75 » Sat May 26, 2018 11:50 pm

Looks great! Safe travels


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
bobcat1
Bandolero
Posts: 584
Joined: Sat Apr 25, 2015 12:52 pm
Contact:

Re: This is it.....

Postby bobcat1 » Sat May 26, 2018 11:58 pm

Absolute Perfection! :chef:
User avatar
Rambo
Deputy
Posts: 1479
Joined: Mon Apr 02, 2012 10:39 pm
Location: Lufkin, TEXAS
Contact:

Re: This is it.....

Postby Rambo » Sun May 27, 2018 5:22 am

Be safe Bro - Nice, nice brisket
bondobill
Outlaw
Posts: 1261
Joined: Thu Aug 04, 2011 2:07 pm
Location: Pacific NW
Contact:

Re: This is it.....

Postby bondobill » Sun May 27, 2018 8:21 am

Thanks all :D
Left the house at 3 this morn :roll:
Sitting at SeaTac. Next stop LA.

One flight down, 2 to go. Going to be a dang long day :(
User avatar
OldUsedParts
Deputy
Posts: 10391
Joined: Sun May 15, 2011 7:09 pm
Location: Montgomery, Texas
Contact:

Re: This is it.....

Postby OldUsedParts » Sun May 27, 2018 8:38 am

Enjoy the Date and Safe Travels to Y'all :tup: - - - OH, Briskie looks Larapin :salut: :cheers:
OUP

" Country by choice, Texan by the Grace of God "

Return to “Smokehouse - BBQ Discussion”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest